REGULAMENT

privind modul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru recrutarea grefierilor arhivari, a registratorilor şi a personalului conex

    CAP. 1

    Dispoziţii generale

    ART. 1

    (1) Ocuparea posturilor vacante de grefieri arhivari, registratori şi personal conex se face prin concurs, potrivit dispoziţiilor art. 9 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea.

    (2) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizează de către curţile de apel, parchetele de pe lângă acestea sau, după caz, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori Parchetul Naţional Anticorupţie, cu sprijinul Şcolii Naţionale de Grefieri.

    ART. 2

    La concurs poate participa persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

    a) are cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu;

    b) nu are antecedente penale, cazier fiscal şi se bucură de o bună reputaţie;

    c) cunoaşte limba română;

    d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;

    e) are studii medii (bacalaureat).

    CAP. 2

    Organizarea şi desfăşurarea concursului

    SECŢIUNEA I

    Comisiile de concurs

   ART. 3

    (1) Pentru fiecare concurs, preşedintele instanţei sau procurorul general al parchetului care organizează concursul, la propunerea colegiului de conducere, stabileşte numărul de posturi scoase la concurs, data concursului, taxa de înscriere şi numeşte comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, preşedinţii acestora, precum şi secretariatul concursului.

    (2) Din comisia de examinare fac parte 2 magistraţi, dintre care cel puţin unul de la instanţa sau parchetul unde se află postul vacant, un grefier cu funcţie de conducere şi, acolo unde este posibil, un formator al Şcolii Naţionale de Grefieri.

    (3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor fac parte 3 magistraţi, alţii decât cei din comisia de examinare, dintre care unul, acolo unde este posibil, trebuie să fie formator al Şcolii Naţionale de Grefieri.

    (4) Secretariatul concursului este compus din 2 grefieri, dintre care unul cu funcţie de conducere.

    ART. 4

    Comisia de examinare are următoarele atribuţii:

    a) întocmeşte tematica de concurs;

    b) verifică dosarele candidaţilor;

    c) stabileşte subiectele şi baremele de corectare pentru proba scrisă şi, după caz, criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practică;

    d) evaluează candidaţii care susţin proba practică;

    e) corectează lucrările scrise, pe baza baremelor stabilite;

    f) predă secretariatului concursului lucrările corectate, pe bază de proces-verbal.

    ART. 5

    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:

    a) soluţionează contestaţiile prin recorectarea lucrărilor pe baza baremelor stabilite de comisia de examinare;

    b) predă secretariatului concursului lucrările recorectate, pe bază de proces-verbal.

    ART. 6

    Secretariatul concursului are următoarele atribuţii:

    a) asigură publicitatea organizării concursului;

    b) primeşte dosarele candidaţilor, pe care le pune la dispoziţie comisiei de examinare în vederea verificării;

    c) întocmeşte şi afişează lista candidaţilor înscrişi la concurs;

    d) stabileşte locul şi ora desfăşurării concursului;

    e) pregăteşte materialele necesare desfăşurării concursului;

    f) întocmeşte şi afişează tabelele de clasificare a candidaţilor;

    g) primeşte contestaţiile şi pregăteşte lucrările pentru recorectare;

    h) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

    ART. 7

    Taxa de înscriere se achită la casieria instanţei sau parchetului care organizează concursul.

    SECŢIUNEA a II-a

    Înscrierea candidaţilor

    ART. 8

    (1) Posturile vacante, data, locul susţinerii concursului, tematica şi regulamentul de concurs se vor afişa de către secretariatul concursului, cu cel puţin 20 de zile înainte, la sediul instanţei sau parchetului care organizează concursul.

    (2) În acelaşi termen, concursul va fi anunţat într-un ziar de largă răspândire, pe pagina de Internet a instanţei sau parchetului respectiv, precum şi a Şcolii Naţionale de Grefieri.

    ART. 9

    (1) Cererile pentru înscriere la concurs se adresează conducătorului instanţei sau parchetului organizator şi se depun cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului la secretariatul acestuia.

    (2) La cererea de înscriere se vor anexa următoarele acte:

    a) cartea de identitate, în copie;

    b) certificatul de naştere şi, după caz, certificatul de căsătorie, în copie;

    c) diploma de bacalaureat, în copie;

    d) certificatul de cazier judiciar;

    e) certificatul de cazier fiscal;

    f) curriculum vitae;

    g) adeverinţă medicală din care să rezulte că este apt pentru exercitarea profesiei;

    h) două fotografii;

    i) recomandare privind profilul profesional şi moral;

    j) chitanţa de achitare a taxei de concurs.

    (3) La depunerea dosarului, candidaţilor li se va comunica regulamentul de concurs.

    ART. 10

    (1) Comisia de examinare verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 2, după care secretariatul concursului afişează, la sediul instanţei sau al parchetului organizator, lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale pentru a participa la concurs.

    (2) Candidaţii respinşi pot face contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listei, care vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    (3) Tabelul final al candidaţilor înscrişi va fi afişat, în condiţiile prevăzute la alin. (1), cel mai târziu în preziua concursului.

    SECŢIUNEA a III-a

    Procedura de desfăşurare a concursului

    ART. 11

    (1) Concursul constă în susţinerea unei probe practice eliminatorii, şi anume realizarea unei lucrări specifice postului ce urmează să fie ocupat, precum şi a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice din tematica anunţată.

    (2) Pentru funcţiile de grefier arhivar şi registrator proba practică eliminatorie va consta în verificarea cunoştinţelor de operare pe calculator.

    (3) Tematica de concurs va cuprinde noţiuni generale de procedură civilă, procedură penală şi de organizare judiciară.

    (4) Timpul destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise este cel stabilit de comisia de examinare.

    ART. 12

    (1) Proba practică se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de examinare.

    (2) Pentru a fi declaraţi admişi la proba eliminatorie candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.

    (3) După susţinerea probei practice, secretariatul concursului va întocmi şi va afişa tabelul candidaţilor admişi.

    (4) La proba practică nu se admit contestaţii.

    ART. 13

    (1) Candidaţii trebuie să fie prezenţi în sala de concurs cu cel puţin o jumătate de oră înaintea începerii probei scrise, accesul acestora având loc pe baza actului de identitate. După verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra la vedere actul de identitate până la predarea lucrării scrise.

    (2) Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.

    (3) Înainte de comunicarea subiectelor candidaţii îşi scriu numele, prenumele şi iniţiala tatălui pe colţul foii care va fi lipit, după care se aplică ştampila instituţiei organizatoare a concursului.

    (4) Plicurile cu subiectele de concurs vor fi desfăcute de preşedintele comisiei de examinare în faţa candidaţilor.

    (5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces membrii comisiei de examinare şi ai secretariatului concursului. Accesul altor persoane este interzis.

    (6) Redactarea lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pix de culoare albastră.

    (7) În sala de concurs candidaţii nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la distanţă sau orice alte aparate electronice. Încălcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.

    (8) După redactarea lucrărilor, candidaţii predau, sub semnătură, lucrările comisiei de examinare, care le numerotează şi le înscrie în borderoul centralizator.

    (9) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.

    (10) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs. În aceste cazuri, comisia de examinare întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă".

    ART. 14

    (1) Corectarea lucrărilor se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare, barem care se afişează la sfârşitul probei scrise.

    (2) Fiecare lucrare scrisă este verificată independent de membrii comisiei de examinare şi apreciată cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare.

    (3) După terminarea corectării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de corectare.

    (4) La corectare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.

    (5) Preşedintele comisiei de examinare calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor obţinute, cu două zecimale, pe care o înscrie în borderoul de notare.

    (6) Pe timpul corectării lucrările nu vor fi dezlipite, păstrându-se secret numele candidatului. În prezenţa tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finală trecută în borderou şi se aplică semnătura preşedintelui comisiei de examinare, după care se procedează la deschiderea lucrărilor.

    (7) Comisia de examinare predă secretariatului concursului, în baza unui proces-verbal, lucrările candidaţilor şi borderourile de corectare.

    (8) Pe baza mediei obţinute secretariatul concursului întocmeşte şi afişează tabelul de clasificare a candidaţilor.

    ART. 15

    (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la concurs pot depune contestaţii în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.

    (2) Contestaţiile se depun la secretariatul concursului.

    (3) Imediat după înregistrare, secretariatul concursului resigilează lucrările, le renumerotează, le înscrie într-un borderou separat şi le predă comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

    (4) Contestaţiile se soluţionează potrivit procedurii prevăzute la art. 14, în termen de 48 de ore de la data înregistrării lor de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 16

    În urma rezultatelor primite de la comisia de soluţionare a contestaţiilor, secretariatul concursului întocmeşte şi afişează tabelul final al candidaţilor declaraţi admişi.

    ART. 17

    Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină cel puţin media generală 7, dar nu mai puţin de nota 5 la proba scrisă.

    ART. 18

    Repartizarea pe posturi a candidaţilor declaraţi admişi se va face de către comisia de examinare, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în limita locurilor scoase la concurs.

    ART. 19

    La medii egale, comisia de examinare va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bază suplimentare absolvite, având prioritate cel care are studii juridice sau, în subsidiar, în raport cu vechimea în specialitate.

    CAP. 3

    Numirea candidaţilor admişi

    ART. 20

    Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, prin decizie a preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, a preşedintelui curţii de apel sau, după caz, a procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel.

    ART. 21

    Lucrările scrise şi rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.

 

    CAP. 4

    Dispoziţii finale

 

    ART. 22

    Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător pentru personalul auxiliar de specialitate de la instanţele şi parchetele militare, precum şi de la Secţia Militară a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de la Secţia de combatere a infracţiunilor de corupţie săvârşite de militari a Parchetului Naţional Anticorupţie.

    ART. 23

    La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţii contrare prevăzute în alte regulamente se abrogă.

    ART. 24

    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

                              ---------------